Sidor

torsdag, november 10, 2011

tjejkompisen

i min nya smarta phone finns en återkommande aktivitet inlagd. middag med mamma en gång i månaden. ibland har det vart bra, ibland trevande och sist var det helt fantastiskt roligt.

via fitt for fight fick jag nys om Familjeboken och tänker nog köpa den i julklapp till min syrras kids. men, för att vara på den säkra sidan så mailade jag länken till min mamma för att fråga om dom redan hade fått en liknande bok? det trodde inte min mamma så, köpas ska den. så åter till saken. när vi sist satt på en restaurant här i stan och åt mat började vi prata om den här boken. vi pratade om allt möjligt och det var helt fantastiskt trevligt och vi kommer på något sätt in på barns sexualltitet och jag hasplar såklart ur mig (med tanken i huvudet att, det här kan nog bli för mycket för min mor) "tja barns sexuallitet börjar ju utvecklas där nångång, fem år eller så.." (och syftar på min systers kids.) mamma tar detta med sedvanligt lugn och pratar på som vanligt och säger plötsligt, "minns du E?". "Jaa.." svarar jag och tänker samtidigt (herregudhurfanvethondetta?) men försöker finna mig snabbt och inte vara den som blir generad utan fortsätter "ja såklart, vi lekte ju allt möjligt vi två" (min hjärna panikar fortfarande något). Mamma fortsätter om hur E tydligen brukade gnida sig mot nån stol som var i lagom höjd för henne (shitfuckfuckdethärminnsjaginte*pinsamt*) och jag berättar att vi minsan även gifte oss någon gång och hade lustiga lekar för oss. Pratar vidare om hur det verkar som att alla har haft en såndär vän när dom växte upp, fast man inte vågar erkänna det eller prata om det, men berättar att mina vänner (både B och doktoranden) minsann erkänt sånna vänner i barndomen. Varpå min mamma säger "Ja men det hade jag också! I. Jag fick följa med till hennes lantställe och jisses vilka lekar vi lekte i buskarna där..!" *OMGOMGOMGOMG* samtidigt som mitt hjärta bara brister av lycka att till och med 40-talist generationen minsann utforskade sin sexualitet som barn.
<3 mamma

/Fröken D

Inga kommentarer: