Sidor

onsdag, april 14, 2010

RAGE!

Alltså wtf.
den stadige hade alltså haft kondylom. så i hans stad hade han fått behandling och dom rekomenderade honom att säga till mig så jag kunde få en undersökning. tydligen är det ett virus de flesta bär på men som ibland manifesterar sig som vårtor. jahopp. jag stack ner en spegel och kikade. vet nån hur jävla knottrig fitt-hud är??! har dom tänkt på det? vårtor kan ju dessutom sitta var som helst.. och hur fan ska jag veta skillnaden på vårta och knottra.. jag kollar ju tyvärr inte mig själv varenda dag. så, jag tänkte jag skulle ringa en sexualmottagning här i stan. så, telefontid hade dom i förmiddags och jag ringde. kärringen frågade om jag hade vårtor och jag svarade att jag inte visste, hur vet jag det frågade jag?
hon: "men det känner du!"
jag: "eeh hur då känner?"
hon: "jo men det känner du! vi gör inte provtagningar och om du har vårtor så kan dom behandlas men bara om du har besvär"
jag: "men hur vet jag det då?"
hon: "det känner du, du känner ju om nån vårta börjar växa eller så."
jag: "eh jaha, men hur då känner"
hon: "ja men det märker du"
jag kände att vi hamnade i nånslags oändlig loop där och pallade inte fortsätta tjata.
WTF!!!! hur då känner??! kliar det? är dom ivägen? jag har suttit och kollat upp symptom för kondylom och det är tydligen lätt att missta dom där jävla minivårtorna för talgkörtlar, plus att dom kan sitta på ganska olika ställen hos en tjej. Hur ofta sticker nån ner huvudet och kolla efter om det finns nån vårta man inte sett förrut? den stadige upptäckte ju dom men som kille ser han ju sin jävla snopp flera gånger om dagen.
nu har jag ju dessutom haft problem med min fitta ett tag, den kliar litegrann mest jämt och sånt plus att jag tror mig se nånslags vårta precis i öppningen men hur ska jag veta om den inte varit där innan och vad det kan vara?
Hur kan man som vårdpersonal ge en beskrivningen att "det känner du" när man konstant har en liten problemfitta?
Sen försökte jag ringa en barnmorskemottagning men deras underbara kösystem är obefintligt och man blir utkastad och inte ens satt i kö när det är många som ringer, dessutom är deras teletid fantastiska 13-14. imorgon tänkte jag ringa en annan vårdcentral som har barnmorskor och som har tidsbokning 8.30 - 12, lite högre tillgänglighet. Däremot vet jag inte hur det funkar om jag måste lista mig där eller så. Men men. enligt mina vårdval är jag ändå inte kvar på den vårdcentral jag listade mig på för några månader sen så det kan väl kvitta. hur tusan jag nu blev omlistad utan min egen tillåtelse.

Fröken D + primärvården ≠ sant.

önska mig lycka till.

/ Fröken D

Inga kommentarer: