Sidor

måndag, maj 24, 2010

Hannas enkät!

Jag tänkte i mitt stilla sinne att för att få en lite mindre könsstereotyp vinkel på Hanna Fridéns enkät att jag och fröken B skulle svara på den...! So here I go..!

Namn: Fröken D
Kön: Kvinna
Ålder: 26
Bor: Större stad i södra Sverige. Go figure.
Bor ihop med partner: Nej.

Vem är bäst på tekniska saker i ditt förhållande?
JAG! alla gånger, tjänstgör som fröken Bs handy man titt som tätt. Har både haxor skills, verktygslåda och symaskin.

Vem är bäst på matlagning?
Hmm.. Jag är nog bättre på rutinmatlagning, men snackar vi hur gott det smakar så är vi nog rätt lika.

Vem lagar vardagsmaten?
Ja, eftersom vi inte bor ihop gör vi ju det bägge två, ibland bjuder den ena in till mat-häng mitt i veckan och ibland är det den andre.

Vem lagar lyxmaten?
Båda? Samma som ovanstående skulle jag säga, fast vi har kanske haft mer fin-middagshäng i Fröken Bs residens.

Vem städar?
Båda, vi är lika slarviga bägge två skulle jag nog säga.

Vem sköter avloppet?
Iiingen aning. Vet att Fröken B har haft en avloppssituation i sin gamla lägenhet, men jag har inte haft nån än.

Vem är bäst med bygg?
Vet inte så noga, jag har nog mer tålamod och tycker att det är kul att bygga ihop saker, dessutom är jag ju the handy man, så det är nog jag, kanske.

Vem är mest mån om att inreda?
Vi är nog rätt lika där, även om B sagt nångång att hon vill att jag ska inreda hennes plejs.

Vem har mest kläder?
Oj. Jag har flyttat runt och skänkt bort en hel del, men jag tror vi fyller våra graderrober rätt lika. Hon kan tänkas ha mer skor.

Vem tjänar mest?
B tror jag, jag är student, det är iof hon också men hon jobbar vid sidan av, det gör inte jag. Jag är å andra sidan klar nu till sommaren och har jag tur blir

Vem tar oftast initiativ till sex?
Heheheheeeheheeh.. vi har ju inte gängat med varandra (än??), och jag har nån slags ovillja just nu för liggandet, så B är den som ligger mest av oss.

Vem vill oftast mysa?
Tror B är mer för mys (brrrr vad jag hatar det ordet) än vad jag är.

Vem ringer mest?
Vi är nog rätt lika på vem som ringer vem, jag har lite av ett hat mot ringa upp folk, så jag tror B är bättre där. och vem behöver ringa när man har sms och msn..?

Vem SMS:ar mest?
Jag. I alla fall generellt, jag och smsen är såå tighta.

Vem festar mest?
Vi festar mest med varandra och gör vi inte det så ligger det nog rätt lika.

Parmiddagar?
HAHAHA det vore nått det.. men om vi snackar mest äta middag ihop med folk i allmänhet så är de sjukt lika.

Vem har svårast för att möta den andras vänner?
Tror vi har kommit till en ganska jämn balans där genom åren, även om mina närmare/äldre vänner inte bor här i samma stad så har B lyckats träffa dom flesta vid det här laget.

Föräldrar?
Jag, haha, tror inte B har träffat mina föräldrar nångång, jag har ändå skakat tass både en och två gånger med Bs.

Vem tycker bäst om barn?
Fröken B! brr jag är inte bra på barn.. min syrras kids då. men även med dom är jag lite obekväm.

Din partners intressen?
Snusk, internetz och bloggar, studier, medmänniskor och genus.

Dina intressen?
Internetz, lära mig 1337shize, träna, måla, läsa bloggar och vara lite allmänt kreativ.

/ Fröken D

Inga kommentarer: