Sidor

söndag, oktober 24, 2010

fjortis med kulturell rödvinsfylla

jo, så fick en till ett i helgen änna.
masade mig in till stan med en flaska vin och damp ner på ett köksgolv. glömde plånboken men lyckades köpa cigg, som också var glömda i samma jackficka. den första som tittade fram var en blondin med mustasch. söt tänkte jag medan jag kavlade av mig lager av kläder. nåväl, efter duster med line dance på trångt köksgolv, annan improvisationsdans och att den mustaschprydde blondinen slog sig ner på kudden bredvid mig, rökte i kapp och blev skamlöst full. det utbyttes blickar, det logs, det nuddades vid ben etc etc. jag tänkte att det vore ju gött att skeda alternativt hångla lite.

smolket i glädjebägaren var dock att den där självmedvetenheten som ibland drabbar en inte gick att supa bort. jag var i ett, ska vi säga, ovant socialt sammanhang. jag är inte så bra på ovana sociala sammanhang. hon jag känner bäst lärde jag dessutom känna genom den stadige, men hon är min nu, eller min också, min Mio. men, vi kan säga att det var rätt många negativa synapser i omlopp.

Så, något för syns skull försökte jag undvika den söta blondinen lite diskret. försökte hamna i säng med mio i stället, men rockaderna folk på fyllan ställer till med gjorde såklart att mio låg ensam på en fet madrass på golvet och jag och blondinen hamnade i en av lägenhetsinnehavarnas säng. mio som låg i samma rum, blev väl en gnutta obekväm men underbar som hon är gjorde hon ett barn och kastade sig på oss och frågade om hon inte fick vara med, det tyckte jag hon gott kunde få, men blondinen tvekade och mio önskade oss lycka till och enjoy och gick och la sig och skedade tre i den andra lägenhetsinnehavarens säng.

nåväl, jag vet inte om han inte var så välhängd, eller fylleslak, men att knulla på fyllan var inte riktigt vår gebit. eller, det gick ju, och det var gött, men fumlig och lite trögt. han såg till att jag var on top fastän jag inte fick sköta så mycket. när jag väl fick landa på rygg och han stod på knä vid sängsidan kom han lite plötsligt. (damn.) "när du tömts på små potentiella barn kanske jag kan försöka få dig att komma ändå" sa blondinen och jag studsade iväg till toaletten. och kom sen helt utan egen inblandning, vilket typ aldrig händer längre. "vad lång den var!" sa herr blondin medan jag fortfarande spasmande "jo man får ju passa på änna"

morgonen därpå påstod han att jag var 87:a och bad mig gissa hans ålder. det skilde bara två år, och nej, han var inte det lammkött han såg ut att vara. även om det hade vart bisarrt om han vart en 91:a, vilket blev ett internskämt vid frukostbordet. speciellt med tanke på mina sedvanliga halsdekorationer.

min hals är alltså fjorton fortfarande. kanske den kompenserar för att jag aldrig fick sugmärken då. och nu tar igen det med råge? nåväl. gött var det och på morgonen visade han sig vara bättre på att hångla än vad han vart under natten. jag har ett nummer... och har tillslut hittat honom på facebook. han är söt på sin bild, har en svag norrländsk dialekt och ptja. jag kanske är lite peppad..? fast jag har ingen aning om hur man gör nu. vadå smsar man? addar?
å andra sidan ska jag resa bort på semester, så jag behöver inte ens fundera. gött är det. men jag kan lätt tänka mig att hångla, skeda (han var ovanligt kramig) och ligga igen..
nåja.
dags att köra dagens dos av concealer och ta mig ner till frukostbordet.

pösshäj
/fröken D

Inga kommentarer: