Sidor

onsdag, juli 06, 2011

naken

ni vet det där programmet Snygg naken eller den engelska förlagan How to look good naked där dom styleade folk till att känna sig snygga nakna? Blåste upp ett "naken"-foto på nån husbyggnad mitt i stan och verkade ha ambitionen att få folket (kvinnorna såklart) att kännasig snygga nakna. I alla fall. jag kom just hem från stan, bestämde mig på cykeln från jobbet att ta en tur om la stada och shoppa lite. (gått runt och känt mig otroligt skabbig i dag) Går in på det H&M som jag ändå brukar hitta lite kläder på och börjar plocka på mig plagg. fick ihop en rätt bra hög och var ganska stolt över mig själv. dock mycket svart, nått grått plagg smög sig in i högen, mest försökte jag hitta sommriga plagg så lite svartvitt kom också med. och börjar prova. mm visst. det går alltid lite sådär med h&m, storlekarna. jag är lång, har rätt breda axlar, stora bröst, smal midja och en del ass. man kan tänka sig att jag egentligen är något av ett bombnedslag. (som min mammas man sa någon dag och jag langade fram måttbandet 90-60-90 ya know. jag låg väl inte riktigt i spannet men nästan..!)
så. ska jag ha nått som inte glipar över tuttarna eller som jag kan sträcka mig i så brukar midjan helt glömmas bort varpå jag plötsligt levlar upp till att bara se stor ut. hej rektangulär. not so fun.
så nu när jag kom hem kastade jag av mig gårdagens svettluktande paltor och strövar nu runt i trosor och t-shirt. nu känner jag mig snygg. jag känner mig snygg naken och gillar inte vad plagg gör med min kropp. kära bullen. what to do?
Fröken D - bombnedslaget eller rektangeln

Inga kommentarer: