Sidor

fredag, maj 08, 2009

när jag ändå är på gång och bloggar slida.

så vill jag tipsa om Elin och Tanjas inlägg (som de allra flesta säkert redan läst eftersom jag är typ sist och är segast bloggare av alla. amen.) om p-pillerbiverkningar jag inte visste något om. och som jag önskat att någon pipit om. för inte så längesen satt jag hos ännu en ny barnmorska för att förnya mitt 11 år gammla p-piller recept. 11 år. jag har aldrig haft en urinvägsinfektion, men otaliga svampinfektioner, vilka jag bloggade om ett tag, som alltid kom efter penetrationssex. nu, på något mirakulöst, sätt så slipper jag dem plötsligt. ett tag tvättade jag mig med barnängens barnolja, jag testade lactal (men serriöst, förebyggande behandling 2 dagar i förväg, vem tänker på det?) men nu, nu har det plötsligt upphört. barnmorskan frågade mig ett antal frågor i sitt lilla protokoll, blodpropp? nej. depression? eh, inte diagnostiserad sådan i alla fall. andra biverkningar? eh. inte vad jag vet, för jag vet inte vilka andra biverkningar som finns eftersom ingen jävel till gynekolog eller barnmorska någonsin har talat om för mig att slemhinnorna blir extra känsliga och lätt får ex svamp och urinvägsinfektion. tänker man sig att den där ursprungsläkaren som förskrev mig med p-piller sådär 11 år sen, gav mig mängder med info och därför behöver man inte göra det själv? därför behöver man bara gå igenom sitt lilla protokoll utan att lägga en uns mer med tid på ett förstagångs besök? för efter att denna barnmorska gått igenom sitt protokoll en gång, behöver jag aldrig göra det igen om jag kommer tillbaka dit, då kan jag komma på drop in och få receptet ännu fortare.
men varsågod, fucka gärna med mina hormoner och resten av min kropp för jag är för rädd för att sluta. så kalla mig gärna beroende. nu är det dags för dagens sil innan frukost.

/Fröken D

Inga kommentarer: