Sidor

måndag, juni 21, 2010

brazil

jag ska go south, idag klockan tre blir fiffi/fittan/mutti/muttan piffad och pinad. jag har inget emot hårväxt, utan det är av största nyfikenhet det ska testas på. B har ju redan varit där och tydligen blev det samma ställe för mig. dom rekommenderades på the internetz. jag hoppas bara jag får spara en liten landningsbana eller liknande. jag vill inte känna mig som en tolvårig barnrumpa. sen blir det gbg igen. och ligget från förra helgen, vi kan kalla honom Herr K, han kommer besökas igen. det vill jag lova.
jag kanske passar på att skriva ett längre liggainlägg om the amazing natt vi delade här om sistens, när jag recenserar brazilian vaxning. inte för att han har nått med mitt hår att göra. han verkar inte kunna care less. any how.

See ya later med några hårstrån mindre mellan benen. aj aj aj. hoppas jag får en kudde att bita i eller nått..

*********

jaha då var det gjort då.

så här gick det till:
Jag kom dit och hon och hennes väninna satt och snackade i en soffa och log lite sådär systerligt mot mig. Jag hade föreställt mig nån slags NK-dam med för mycket smink, tight skin, läderväska brännan och nån slags vit rock. Men fick en gudrun sjödén dam, helt klädd i vitt med yvigt hår och ett bestämt drag över munnen. Tänk lite av en yoga ledare.. och det var ju en trevlig överraskning. Så frågade hon mig om jag gjort det här innan, och pekade mot sitt skrev. Jag svarade lydigt att nej, det har jag inte. Hon bad mig att följa med och instruerade mig mycket tydligt i att lägga mig ner på den lilla bristen vid väggen och ta av mig kläderna. Jag är ju inte direkt obekväm med att visa skrevet, så det var inte så obehagligt att ligga där på rygg, typ som när man är hos barnmorskan fast dom är inte inne och rotar med kalla verktyg.

Hon sa åt mig att hålla handen på magen, precis över hårlinningen och hur jag skulle hålla i huden. Sen bar det av med rosa vax.
Jag typ skrattade av smärtan, och bet mig i läppen för att inte vråla FITTA rakt ut. Känns som att det hade blivit lite tryckt stämning då.. Mest smärta var ovansidan, venusberget, som du kan se i bilden ovan (som jag piffade upp med lite extra behåring tillskillnad från originalet). Det som gjorde minst ont var sen ner in mellan benen. Då fick jag hålla upp benet, vikt mot bröstet, hålla tag i huden på baksidan låret/rumpan och med andra handen hålla i huden upp mot magen. Det här trodde jag skulle vara den mest plågsamma delen, men icke. Det var helt lugnt. Ska jag göra det igen, tänker jag nog be henne behålla mer hår ovan på, känner mig som ett kycklinglår nu. Fick i alla fall behålla en liiiten yttepyttig trekant som man kan max få plats med en femma i. Jag är inte så besvärad av håret punkt. men vill jag ta bort det vill jag ju helst loosa det som är på kanterna ("bikinilinjen") och det på blygläpparna (som jag så fint lagt till på bilden jojo). Hon höll mycket fint undan inre blygläppar med ena handen när hon la på vaxet, sen höll hon i huden med den ena handen och drog vaxremsan med den andra. Jag kände mig inte särskilt obekväm i situationen, hon var mycket professionell och lugn.
Sista steget var att jag fick lägga mig på magen, svanka lite och hålla tag om skinkorna med var hand, (ganska absurd känsla men, det var lite som att gå till tandläkaren) och inte ens det här gjorde särskilt ont, alls..! Det hela tog ungefär 15-20 minuter och kostade 350 pix! Nu ska vi se hur länge det håller sig borta..
Som sagt, venusberget FYFAN. det gör forfarande lite ont och är lite ömt där men det känns betydligt bättre nu än tidigare idag. Mest suttit och skrevat och försökt kyla fiffi så gott det går. Hittat några små övergivna hårstrån som jag plockat med pinsett, vilket iof gjorde åt helvette ont det med så jag la av.
Nu hoppas jag bara att ömheten och smärtan lägger sig så jag kan få feel up my self lite. Jo, jag fick några små blåmärken precis i jumsken. Jo vars. Smärttålig som man är. Not.
Men! Nu är i alla fall jag en erfarenhet rikare, och jag hoppas beskrivningen gav nån den info jag letade efter när jag undrade hur det skulle gå till.


/ Fröken D

Inga kommentarer: