Sidor

tisdag, december 28, 2010

#prataomdet

det är lite det den här bloggen är tillägnad. att #prataomdet. eller då skriva om det. vi gör det i och för sig anonymt, men likväl så pratar vi om det. vi båda vet vilka vi är och skammen inför varandra är i princip obefintlig. vi vet det allra flesta mest intima detaljer om varandra, utan att iaf jag känner mig blottad, stämplad eller hotad. eller som att jag har ett övertag. (i vår relation då)

#prataomdet flög förbi mig, då jag knappt hänger på twitter längre, men fångade mitt öra via nån blogg jag läser. kanske var det gustav, elin, eller lisa, jag minns tyvärr inte. men jag hittade prataomdet.se och ett gäng fantastiska krönikor och berättelser.

jag har inte skrivit om alla de gånger som jag upplevt så otroligt jobbiga då jag fått nej i sängen. om hur jag tjatat, tafsat och tillsist vänt mig om med kåt/irritation/skam-känslor i hela kroppen och försökt somna. om hur ex vaknat av min vakenhet och legat med mig. fastän knappt någon av oss längre vill, förrutom det där jävla kåtskavet i mig. jag har inte heller skrivit om de gånger när jag ung och oerfaren får huvudet tryckt ner mot ett skrev. eller att jag så oftaofta tänkt att om han ligger med mig då vill han ha mig, då tycker han om mig på riktigt, då tycker jag om honom på riktigt.

jag gick en sväng i terapi ganska nyligen. jag lärde mig att prata om allt möjligt. sex kunde jag redan prata ganska bra om med B. men allt det där andra, alla dom där känslorna och allt allt annat. det är inte en stor förkärlek jag har till att prata om mig själv och detdärlängstdärinne på helt eget bevåg. men jag har lärt mig att prata om det. för vad det än är så går det inte att prata sönder något. det bästa råd min mamma gav mig när jag var liten, det var att alltid bara säga vad det var jag tänkte på som var jobbigt, för då kändes det alltid så himla mycket bättre.

de artiklarna jag orkat läsa i sin helhet och som jag känner mest för är dessa; isobel skriver så bra som jag inte kan, lisa bloggar sjukt igenkännande och hughgrant reflekterar.
läs, och prata om det. vill du inte prata om det så kan man alltid maila oss eller kommentera mera. vi vill bara snacka om det!

/Fröken D

Inga kommentarer: