Sidor

torsdag, juli 01, 2010

trois



nått som nästan hände. men slutade lite illa.

Jag har fått igenom att vi lyssnar på Depeche. Det osar sex. Värden och någons vän har däckat och skedar i en säng. Vi pratar om 80-talsmusiken. Strävan och ångest. Jag lutar mig mot en axel och får en arm runt mig. Handen från armen stryker min arm. Jag berättar vad alla låtarna Gahn sjunger handlar om. Sex, knark och ångesten av de förlorade åren. Mitt huvud lutar mot hans axel och hans flickvän sitter i hans knä. Jag har min hand på hennes lår. Biter i hans tumme och har en hand innanför min bh.

sen tog vi en taxi hem. somnade och vaknade med en ledsen bästa vän. kramade och klappade och försäkrade. jag trodde ju att dom hade en plan. en tanke och nån slags kommunikation.
men försäkrade att finns det en gång en plan, en önskan, så är jag deras wingman, deras konkubin.

/ Fröken D

Inga kommentarer: