Sidor

tisdag, november 02, 2010

dejter på radarn

igår scorada jag en dejt med den mustaschprydde blondinen. han hittade mig på fejjan och sen vågade jag mig på att smsa. vi ska ses, tid och plats är bestämd, tänker inte avslöja den, hell no, men senare i veckan, bär det av.
jag har ju aldrig regelrätt dejtat, så det ska bli intressant. jag vill mest ha hällt i mig ett glas vin innan han dyker upp så jag är lite varm i kläderna så att säga. mina nerver kommer vara på helspänn. hur gör folk egentligen? kan nån coacha mig? plz!

jo. sen kanske någon frekvent läsare undrar vad som hände med designern? jo det rann ut i sanden kan man väl säga. vi sågs där nångång i augusti för överlämnande av present, från min sida, sen dess har sporadiska ord utbytts över fejjanchatten men inget mer. jag tänkte fram tills dess att jag flyttade upp hit att jag skulle lägga mina kort på borden, väl här, men allt eftersom tiden gick blev korten färre och färre och nu har jag i princip inga kvar. annat än en soft spot. och jag Orkar inte. jag orkar inte sitta i den där jävla sitsen igen. jag pallar inte att bli beundrad nån månad eller två för att därefter plötsligt lämnas i nått slag okommunikativt vakum. det är inte värt det. men, jag hade en hunch, att så fort jag hittade någon jag skulle kunna tänka mig att dejta lite, nån att hångla med, nån som skulle kunna ta designerns roll (som ändå sällan besätts av just honom). så skulle han dyka upp. och gissa vad. igår gick jag och fikade med en vän, fikan övergick till måndagsöl och dom blev tre. vi sitter på ett random ställe jag aldrig hade valt men mitt i stan, och gissa vem som går förbi utanför. jo Designern. såklart traskar han förbi utanför med nån tjej i sällskap och jag går ut för att säga hej. han är sådär glättig men lite nervös, frågar mig om jag bor här nu, och jo det gör jag ju och det vet du. dom tar en cigg och går sen efter lite nervöst pratande. det är som om han har en radar för när jag är ute och svajar i andra manliga sällskap. GAWD. bli min eller stick åt helvette. får man säga så? fast, vill jag ens ha dig? don't think so.

/Fröken D

Inga kommentarer: