Sidor

onsdag, november 17, 2010

vi behöver mera gliiiid

jo. herregud! att jag inte rebloggat det här för typ tusen år sen?? eller har jag? kan inte hitta något inlägg om glidmedel i alla fall. jo, för det var ju det här med glycerinfritt. jag visste att jag läst det nån gång, tänkte direkt Tanja, och hittade tillslut hennes inlägg, som länkade till originalet, Julia. så här kommer det nu äntligen, sådär två eoner senare.

å andra sidan ger det en sån konspiratorisk känsla att det tål att upprepas. många vattenbaserade glidmedel innehåller glycerin, glycerin är en variant av socker, svamp ääälskar socker. jag minns att jag använde klick en gång i tiden. men ville aldrig använda det igen, det var en diffus känsla av att det blev sämre dagen efter. det kändes inte bra helt enkelt. så när den stadiga köpte mig min mr rabbit kom en liten liten tub pjur glidmedel med, där snackade vi grejer! en helt annan upplevelse..! betydliget skönare, lenare och inte den där kvarlämnade känslan av att något känns inte helt rätt här. så eftersom jag inte bor så nära en lagom diskret snuskbutik, eller känner att jag har råd att punga ut 250 pix på en webbutik för att få hem en tub, så tänkte jag testa det som finns på apoteket, dvs klicks silikon baserade variant. är det någon som har någon erfarenhet av den? borde jag skita i det och satsa på pjur eller är det någon som har några tips, förslag eller liknande att komma med så mottages det ödmjukast!

Mvh
Fröken D

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag använder det där silikonbaserade titt som tätt och gillar't! Tycker vattenbaserat är hopplöst för det bara torkar och försvinner. Nu har de dessutom uppdaterat flaskan så man slipper hälla ut halva i sängen (eller var man nu befinner sig) i den allmänna kåtröran.

Fröken D sa...

@Lisa, Tack! Jag ska skaffa det i morgon..!