Sidor

torsdag, september 02, 2010

Dag två med menskoppen

jo jag köpte menskoppen här jag beställde på söndagen och på måndagen låg den i min brevlåda. Aldrig sett maken till snabbare leverans..! Asgrymt!
Och hittils måste jag säga, Värt! jag antar att jag inte fått in snittsen för att ta ut den än, det tycker jag är lite bökigt, svårt att greppa tag i det lilla som är kvar av den där cylindern undertill, men kommer jag till så att jag kan knipa åt runt botten på den så går det skitbra. Däremot kan jag tänka mig att det inte är lika praktiskt för den som blöder mer. Nu fyller jag den med typ en fingeborg av blodslem på över tolv timmar, så jag är ingen storblödare direkt.. Däremot känner jag den inte alls, och äääälskar att jag kan sova naken och slipper känna mig instängd med trosskydd resp. binda. Plus att mina slemhinnor inte blir helt slaktade av överuppsugande tamponger.
Anledningen till att jag testar är ju just för mina problem med svamp. Tänker att om jag inte slaktar slemhinnor med tamponger eller intorkatblod-i-trosskydds-skav så kanske jag kan slippa svampen i alla fall liiite mer.

Over and out!

Jo förresten, ikväll ska jag släpa med fröken B på spinning och testa hur det känns att ha den även där!

pussochkramingabarn
/Fröken D

Inga kommentarer: