Sidor

lördag, september 20, 2008

fröken b och kondomkrisen

japp. idag tänker jag tillägna ett inlägg åt kondomer.
bristen på kondomer i mitt liv/ underliv/ sexliv.

jag har under hela min sexkarriär använt kondom kanske två, högst tre gånger.
dock har jag och den jag knullat med för stunden, varit på gång med kondom flera gånger men det har inte gått för att killen slaknat, kommit, haft sönder kondomen eller annat.
jag får lite dåligt samvete över det där ibland. min brist på kondomanvändande

sen jag börjat med p-piller så glömmer jag helt bort/ ignorerar riskfaktorn könssjukdomar.
för några månader sedan åkte jag iväg på en resa och köpte för första gången i mitt liv kondomer. ( på apoteket of course) men använde inte en enda. nu hade jag ju sextorka den perioden också, dels för att jag inte tyckte någon dög, dels för att det inte hände så mycket.

jag har aldrig legat med kondom med britten, inte med norrmannen och inte med lover heller.
en gång hade hade jag ett one night stand som jag tyckte såg ashet ut på klubben..när vi kom hem till honom var det inte så hett längre.. det första jag gjorde var att gå in på toa och kräkas eftersom jag var så full. (mm.. nice jag vet) sen låg vi. obsobs inget hånglande! ( btw har börjat tycka det där med hånglande är rätt överflödigt med någon random som jag ändå inte har känslor för. det är kuken jag vill åt)
den här duden tog i alla fall på kondom självmant.. pluspoäng! första och enda gången det har hänt mig.
sen låg han och juckade mot mig, jag var kåt, våt och alldeles för full för att kunna göra något annat utom att ligga stilla och bli knullad. dessutom han hade så liten kuk att jag inte kände något alls. det totala bottenligget. bara frustrerande.
annars träffar jag inte några män som automatiskt tar fram kondom. är alla män så? (lär ju få svar på den frågan iaf) innan tyckte jag de var små as men vaddå jag själv har ju varit för blygis för att säga något, kräva det. sen när superfittan kommer igång vill hon bara ha kuk och fort ska det gå! då finns det inget som heter kondom. då är jag inte någonstans i närheten att säga.."alltså jag kommer inte knulla om vi inte använder kondom." jag kan inte hejda fittan i det stadiet.
ett av mina senare engångsligg använde jag inte heller kondom med..vi pratade om det på morgonen efter och han sa mest..”ja just vi glömde ju! men det hade inte gått ändå för jag hade bara en och dig räcker det ju inte att knulla en gång.”
hur funkar det? måste man byta emellanåt utan att killen har kommit, kasar den och sådär? *kondomoskulden*
är det inte svårt att få den att sitta kvar i alla ställningsbyten?
det verkar ju fan inte som att någon bryr sig om sjukdomar eller ev risk för graviditet.. killar jag legat med bryr sig inte ens om att fråga om man går på p-piller utan verkar förutsätta det alternativt skita i om man blir preggo eller inte.

jag säger nej tack till att suga av någon med kondom, då får det va.
och suger man av utan kondom och ändå går på p-piller så kvittar det väl sen, då har man väl ändå körd om det skulle vara så att killen bär på något? *inte så bra koll på könsjukdomar*

jag vill bli bättre på att skydda mig för även om jag aldrig haft någon könssjukdom så lär det väl komma förr eller senare när min fitta bestämt sig för att vaknat till liv igen.
jag borde ge mig någon slags treat varje gång jag kör kådis…

hur funkar funkar det där med flatligg och skydd? för jag har informerats om att det finns slicklapp men hur vanligt är de där undrar jag? vart säljs de? verkar sjukt avtändande iallafall.
om jag låg med en brud så skulle det sista jag tänkte på vara slicklapp.
är det någon skillnad på smittorisken om man har hetero eller flatsex? det borde ju inte vara det.


hur gör man kondomknullet?
jag ska fan börja använda de där kondomerna snart.typ lägga ner en i bh:n innan jag går ut osv.
och om det är sådär meckigt med kondom som folk verkar tycka, så kan de väl komma på något annat? något vaccin eller så mot könssjukdomar. hade ju varit praktiskt.

haha. hittade den här länken på rfsu:
gör din egen slicklapp
ska vi ha pysselkväll fröken d?

//fröken b, nästan kondomoskuld

8 kommentarer:

Grovt Initiativ sa...

kan såklart inte svara för män generellt, men jag kör ganska genomgående på den standard som sätts av tjejen vad gäller om kondom ska halas fram eller inte. det har i och för sig bara varit utan att frågan väcks en enda gång så det har ju blivit duktigt skyddat nästan jämt. ja, nästan, såklart, eftersom man ändå skiter i det ibland av brist på tillgång eller whatever. däremot måste jag säga att jag verkligen inte kan fatta de män som bara förutsätter att det finns piller eller nåt med i bilden. så jävla egoistiskt. dra ut eller fråga liksom, tjenare back to 1800-talets lämna bruden i sticket.

Anonym sa...

Jag känner både killar som frågar om tjejen äter p-piller och isåfall vägrar använda kondom, och killar som frågar "Har du en kondom (på/med dig)?" utan att ens gå in på diskussion.

Jag tycker att variant två känns klart trevligare, i alla fall innan man haft en mer ingående diskussion om fritidsaktiviteter och deltagare och så. I min värld är det typ inte förhandlingsbart.

Anonym sa...

Updatetime!

Fröken B och fröken D sa...

grovt initiativ:
vad menar du med "den standard som sätts av tjejen"?
om hon kräver det eller ej?

julia:
det där med att semi bry sig är ju rätt konstigt tycker jag.

alltså ja dra ut funkar ju men gör mig personligen så nojjig att jag ändå kan gå på dagen efter piller efteråt bara för att.
nu äter jag ju pills så jag behöver tänka så längre..

känns som så få ens tänker på att man kan bli gravid när man knullar nuförtiden. det är liksom lite old fashion. och enkelt att göra något åt.
men det gäller ju att tänka på könisarna. att de finns. jag själv bär ju minst lika stor skuld till att jag inte bryr mig om skyddat.
jag undrar jag skulle bete mig om det var jag som hade kuk.

jag hoppas det där med skydd kommer med att jag börjar knulla runt mer. det känns mer viktigare då.

jag ska börja fråga min mansvänner hur det ser på det här med kådisar.

anonym:
det kommer!

Fröken B och fröken D sa...

ja alltså det där sista är undertecknat fröken b

Anonym sa...

Vad menar du med semi-bry sig?

Fröken B och fröken D sa...

julia:
jag menar det att vägra att använda kondom om killen fått bekräftat att tjejen äter p-piller. som att de skulle kunna tänka sig köra med kondom, de kanske till och med har en med sig, men är det ingen risk att kvinnan blir på smällen så skiter de i könssjukdomsbiten.

jag väntar ännu på att träffa en tillfällig man som vägrar ligga utan kondom. oavsett om jag går på piller eller inte.

/fröken b

Anonym sa...

Jamen om hon är najs så kan hon ju inte ha några könisar. Det är det ju bara nasty tjejer som har.

...eller nåt?