Sidor

söndag, november 09, 2008

feromoner och förspel

jag var i sexbutiken igår för att köpa glidmedel till mina smartballs
jag kikade även på en flaska med feromoner. jag har en vän som sa till mig att sådana feromoner som säljs i erotikaffärer är tillverkat av djurferomoner. butiksassisteten sa att detta inte stämde. hoppas hon har rätt. vill ju inte gå runt med djurexstrakt på mig. huu
anyways..eftersom det kostar runt 300kr för en litenliten flaska så fick jag testa att applicera lite bakom öronen. jag var spänd eftersom jag skulle ut den kvällen.
men nej. det var tyvärr inga män som kastade sig över mig. det verkar inte funka. träffade iofs en trevlig man men mer på ett friendly basis
får testa the real thing någongång. dvs..stoppa ett finger i fittan och sen smörja det bakom öronen.

det jag tycker är märkligt med de där feromoner det är att det finns en doft som kvinnor ska ha som ska attrahera män. en annan doft som män ska ha för att attrahera kvinnor
är det verkligen så enkelt…vad händer in between. vad tänder flator, bögar och bisexuella på för dofter/feromoner? jag tycker iaf heterouppdelningen är märklig
jag är också besviken på ylva franzéns orgasmbibel. jag har inte ens hunnit komma särskilt långt i boken men det är så pinsamt uppenbart att denna boken riktar sig till heterosexuella monogama par..runt i 30-50års åldern., till de som har en stabil partner som även är ens livskamrat. verkligheten ser ju inte ut så. det är ju hur många som helst som har sex med flera partners , regelbundna som oregelbundna
dessutom tycker jag att hon kan vara lite väl könsstereotyp och beskriva mannens sexualitet som stolt osv. att män måste få känna sig beskyddande. suck

hur kan man skriva en bok där man gång på gång kommer tillbaka till parövningar som skriver om ”henne” och ”honom”. hur kan man inte (så långt jag sett) inte ta upp anledningen till att man valt att exkludera bisexuella eller homosexuella.? eller iallafall på något sätt beskriva att man är medveten om att man valt att exkludera en stor grupp människor. (nu kanske jag är lite insnöad på akademisk litteratur och hur forskare hela tiden måste beskriva och förklara varför de har avgränsat sig till en viss målgrupp) men ändå..jag tycker det är märkligt.
jag blir lite moraltant här och tycker ylva har ett stor ansvar.

det här är ju 2008. måste man verkligen gå leta efter gaylitteratur för att få homosextips?
och sen är det är ju inte bara män som behöver tips och råd om hur man slickar fitta liksom.
när ska vi få se ställningstipsen i aftonbladet som inkludera två män, två kvinnor eller varför inte trekantstips. jag trodde vi var frigjorda, eller relativt frigjorda i det här landet..
när jag börjar tänka på heteronormativitet så stör jag ihjäl mig för den finns överallt.

dessutom vill jag passa på att länka till den här artikeln som handlar om en undersökning där kvinnor angett att de tycker att förspel har lite eller ingen betydelse till huruvida de får orgasm eller inte.
först undrar jag lite vad förspel betyder. jag tycker det är ett rätt märkligt begrepp. är hångel förspel? man behöver jute alltid hångla för att det ska leda till sex och hångel i sig behöver ju inte innebära att det blir knulla av lix. är det själv avtagandet av kläder som är förspel?

jag läser på wikipedia att

"Förspel kallas de kyssar och hångel som föregår och leder till samlag. Även munsex kan räknas dit.
Begreppet "förspel" är något ifrågasatt eftersom det gör det penetrerande samlaget till norm för sexualiteten."

för menar man att förspel är det som sker innan kuken ska in så är det ett jättekonstig begrepp. är pulla en fitta förspel? jag förutsätter här att rätt många ser det så faktiskt. tyvärr är ju samhället rääätt så fixerade vid penetration=sex.
en vän sa det bra. allt som man kan komma med är sex. de andra är en del av sexet eller förspel, mellanspel whatever man kallar det
ett förspel kan ju börja flera timmar innan men en blick, smekning, snusksms osv. jag tycker det är en rätt märklig grej att bara göra någon slags ”mätning” när förspelet börjar.

och är average liggatid i USA 7 minuter. vem hinner komma på den tiden egentligen?

nej jag vill skippa förspelsuttrycket. jag är inte tjejen som är intresserad av massa sensuella smekningar, kyssar på bröst osv i en evighet, det är bara frustrerande. jag är mer pangpåbruden och jag är en sucker för penetration..men ändå..mycket pluspoäng till män som får en att komma ( ja jag ligger ju inte med kvinns än) innan det blir tal om penetration.

"In contrast to the assumptions of many sex therapists and educators, more attention should be given to improve the quality and duration of intercourse rather than foreplay," say Professor Stuart Brody of the University of the West of Scotland, and Professor Peter Weiss, from Charles University, Prague."


no kidding

och det där med att kvinnor ofta skulle vara i behov av något slags förspel mer än män är ju bara bull. det behövs ju ingen särskilt förspel för att slicka fitta eller pulla en fitta.
om vi tänker kuk och fitta inblandade i ett ligg här så måste ju kuken stå och fittan vara våt för att genomföra penetrationssex. och blir inte fittan våt eller kuken hård, så kan man ju fortfarande ha sex på andra sätt. det går ju att suga en slak kuk osv


jag vill veta hur ni definierar förspel.

Inga kommentarer: