Sidor

onsdag, juni 25, 2008

sexualitet

jag läste nyss Bögjävlar och såg Sigur ros nya video.

och precis så som han skriver är det så här det borde vara. den här gummistövelsnakna sexualiteten vill jag ha. jag tycker jag har kommit en bit på den vägen. men samtidigt såklart inte.

fröken b skrev här för ett tag sen lite grann om sin uppväxt vilket fick mig att tänka på min. vi snackade också om det och jag finner det ganska faschinerande att vi båda med så vitt skilda uppväxter kan se och uppleva sex och porr på ett ganska så likt sätt. b som kommer från en mer konservativ bakrund mot min vänsterhippiesvensson variant.

när jag var liten hörde jag mina föräldrar knulla, lärde mig känna igen lukten och viste när jag inte skulle störa. när jag föddes fick min syster boken Per, Ida och minimum i den här boken får man veta ganska mycket om hur barn blir till och då inte bara själva befruktningen utan även ganska mycket om att vuxna ligger med varandra. genom den här boken fick jag sen mina första upptäckter och läste nyfiket i den så många gånger att vi fått tejpa ryggen på den för att den ska hålla ihop. jag var och hälsade på hos min mamma nu i helgen och satt en stund och tittade bland alla mina gamla barndomsböcker och hittade den igen och läste lite i den. vissa saker tycker jag nu är ganska ögonbrynshöjande men ändå så självklara. det är så självklart att man måste prata med sina barn om det, om att män får stånd och att kvinnor blir blöta, att man ligger med varandra för att man tycker om det och för att det är kul roligt skönt fint. att sex är något bra och inget man ska hymla om eller dölja för det är nått som barn inte ska höra om eller förstå. men barn är också sexuella människor. jag började onanera när jag var kanske sju åtta år, kanske ännu ynger, jag minns det inte ens. jag och min granne lekte ofta att vi hade sex, jag var oftast killen och band fast nån pinne runt midjan och så låg vi nakna ovanpå varandra. vi råkade även se vår första porrfilm i åtta års åldern. dom hade video och i en låda hittade vi ett band med hennes pappas namn på. The Rose tror jag den hette. vi såg bara några minuter av den, det var en vit skinsoffa, en mörkhårig kvinna i mitten och många män med stånd runt henne. det är många år och många porrfilmer sen men de minuterna minns jag. jag onanerade ganska mycket vill jag minnas, gned mig mot kuddar och annat, händerna började jag inte använda förän långt senare. jag var ofta orolig för att mina föräldrar skulle komma på mig, jag viste vad jag gjorde men det var ändå inte helt självklart om varför. jag gjorde något med mig själv som var så skönt att jag inte kunde motstå det. jag tror jag kom första gången redan som mycket liten. jag har ingen aning för det har funnits där så länge.

men vad jag läste i per ida och minimum nu i helgen som jag inte la märke till när jag var liten var just baksidestexten. jag kan inte hitta den på nätet och jag minns den inte exakt, men det står ungefär att boken ska handla om hur det är att vara tillsammans, att den ska skilldra känslor som människor och familjer kan uppleva i speciellt den situationen då ett nytt syskon kommer till världen. att alla slags känslor är accepterade. men även att sexualitet är något som även barn ska förstå och få en inblick i, såklart av sina föräldrar.

jag minns när jag någongång i högstadieåldern hade sett någon film med mamma på tv. den handlade antagligen om någon form av homosexualitet och senare på kvällen när jag skulle sova låg jag och funderarde på om hurvida jag kanske var homosexuell. okysst och ratad av pojkarna i skolan som jag var. jag gick in till mamma och satte mig på hennes sängkant. jag minns att jag grät och att hon kramade mig och sa att om jag var homosexuell eller ej så gjorde det varken från eller till, hon tyckte ju om mig hur jag än var (antar att filmen hade handlat om föräldrar som hade svårt att hantera sitt barns sexuelitet) och hurvida jag var homo eller inte så fick tiden utvisa det och det var inget jag skulle vara rädd för. sen dess har jag aldrig varit rädd för att agera på mina mer eller mindre homotendenser. för visst har jag hånglat med tjejer, tjejer tänder mig, men är samtidigt långt borta. killar är mer tillgängliga. så så mycket tjejsex har det ju inte blivit. förutom ett encounter som vi kanske avhandlar om ett tag.
nåväl när min syrras ungar blir lite större, vill jag donera per ida och minimum till dem, läsa den högt och försöka vara deras hippiemoster som säger åt dem att ligga för att det är skönt och roligt. inte för att någon ska tycka om dom, inte för att nån tycker att dom borde, inte om dom själva inte vill. men sex och sexualitet ska vara gumistövelförsedd nakenhet, skratt och svett, och njutning.
/fröken d

Inga kommentarer: