Sidor

fredag, juli 11, 2008

paret

missa inte i passionernas tid, del 2 av 2 av dramatiseringen om Simone de Beauvoir & Jean Paul Sartres liv ihop. på lördag, klockan 18.15, svt2.

någongång när jag har mer tid ska jag klura lite över öppna förhållanden, relationsanarki och dylikt. jag själv är rätt cyniskt inställd till parrelationer. har svårt att binda mig i allmänhet. men funkar det på andra sätt? Beauvoir och Sartre verkade ha en rätt schysst deal. de bodde aldrig ihop, (slippa tjaffset om vem som ska göra vad) slutade till sist knulla och hade en relation på ett emotionellt och intellektuellt plan. tyvärr verkar det ju som att bevouir låtit sartre bestämma hur det skulle vara att de inte skulle ha en vanlig parrealtion. deras relation verkade heller inte helt okomplicerad eller som satre sa i förra avsnittet
we forgot one thing with this deal, that the other one has feelings
sartree var ful och enligt bevouir inte så het i sängen heller. beauvoir var över 30 när hon oggade för första gången (inte med satre då).

på något sätt känns det lite märkligt att man fortfarande år 2008 försöker sig på monogama parrelationer när det ändå existerar så mycket otrohet.

folk har en tendens att confessa för mig och ibland rör det sig om sex. . i veckan var det en medelålders man som berättade om hur han får familjeliv och sexliv att gå ihop.
ja, ibland får man ju smita in på toa och dra en handtralla. eller passa på och knulla lite i köket när ungarna inte ser. man kan ju inte slicka upp sin kvinna i brygga närsomhelst.
eller min kusins pojkvän som jag jobbar med. han kommer och erkänner att deras sexliv är tråkigt. jag försöker ge lite tips men han verkar inte våga ta hem något nytt, skoj till henne.
åh, vad jag är gillar att höra om andras sexliv, jag är så nyfiken, vad de gillar, hur de gör och framförallt det där som inte är så bra. det är ju det naturligaste i världen. det finns inga perfekta sexliv även om en del verkar tro det. jag är intresserad av hur sex funkar i vardagen.
borde bli sexolog och få höra confessions dagarna i ända.

jag tycker våra läsare är lite blyga..jag vill veta hur ni knullar eller hur ni inte knullar, come on..berätta för fröken b. går även bra att skicka mejl om ni är jätteblyga

/fröken b

Inga kommentarer: